Sila daftarkan emel di bawah. Ini akan membolehkan kami menghantarkan beberapa siri artikel PENTING yang membantu persediaan temuduga PTD!

Delivered by FeedBurner

Wednesday, November 26, 2014

Punca Gagal Temuduga PTD M41 - Tidak Ada Persediaan!

Punca Gagal Temuduga PTD M41 - Tidak Ada Persediaan!

Tahniah, jika anda lulus peperiksaan online Pegawai Tadbir Diplomatik yang diadakan baru-baru ini. Dan tahniah sekali lagi jika anda dipanggil ke temuduga PTD M41!

Tapi tahukah anda, tahun ini setakat data SPA sehingga bulan September 2014, terdapat lebih 1 juta permohonan diterima oleh SPAbagi pelbagai jawatan yang diiklankan! Ini menunjukkan betapa tingginya persaingan untuk mendapatkan pekerjaan di sektor kerajaan. Jadi, bagaimana untuk menonjolkan diri anda daripada kalangan sejuta calon yang lain?

Perkongsian ini adalah siri pertama daripada beberapa siri perkongsian yang akan saya hantarkan dalam rangka usaha membantu rakan-rakan calon yang akan menduduki temuduga PTD M41 yang dijangka diadakan pada 08 Disember ini. InsyaAllah (jika diberikan umur panjang dan kesihatan yang baik).

Pertama sekali, hargailah peluang ini dan buat persediaan yang paling rapi untuk hadir temuduga. Kedua, anda perlu tahu maklumat syarikat bakal majikan anda dan dalam kes ini latar belakang jawatan sebagai seorang penjawat awam bagi jawatan Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41. Anda kan nak bekerja sebagai PTD, jadi perlu ambil tahu latar belakang berkaitan jawtaan tersebut.

Cari maklumat berkaitan dengan:

>> Bagaimana jawatan tersebut beroperasi

>> Sumber kewangan

>> Produk atau servis yang jawatan ini sediakan

>> Etika kerja

>> Ciri-ciri pekerja yang diperlukan untuk menjadi penjawat ideal



P/s: Khas untuk calon yang dipanggil ke sesi temuduga Pegawai Tadbir Diplomatik Gred M41 pada 09 Disember 2014 - 15 Januari 2015 ni. Dapatkan panduan temuduga lengkap di sini.



Temuduga PTD Gred M41 dijangka akan dijalankan SPA pada 09 Disember 2014 - 15 Januari 2015 ini. Untuk mendapatkan pakej rujukan lengkap PTD, info peperiksaan, tips temuduga, petua PrePAC, tarikh exam online dan lain-lain maklumat penting. Daftarkan emel melalui borang di bawah.





Delivered by FeedBurner

1 comment:

  1. Ramai calon temuduga ptd 2014 tak dapatkan panduan lulus temuduga dari tim infokerjaya.

    ReplyDelete


Sila daftarkan emel di bawah. Ini akan membolehkan kami menghantarkan beberapa siri artikel PENTING yang membantu persediaan temuduga PTD!





Delivered by FeedBurner

Jumlah Subscriber