Sila daftarkan emel di bawah. Ini akan membolehkan kami menghantarkan beberapa siri artikel PENTING yang membantu persediaan temuduga PTD!

Delivered by FeedBurner

Tuesday, May 22, 2012

Dua Sebab Calon Gagal pre-PAC

Dua Sebab Calon Gagal pre-PAC | PTD Assessment Centre atau pre-PAC merupakan peringkat tapisan kedua yang akan dilalui calon-calon PTD. Terdapat dua sebab yang dikenalpasti menjadi faktor utama calon gagal Ujian pre-PAC.


Masalah dalam kecergasan fizikal
Agak ramai juga yang mengeluh sakit badan selepas menghabiskan ujian di kem PAC. Ini antara lain disebabkan oleh kurangnya melakukan senaman atau aktiviti menyihatkan. Lazim pada saat ini masyarakat kita kurang membuat aktiviti fizikal disebabkan kemudahan-kemudahan yang ada dimana-mana.

Anda harus maklum, ujian kecergasan PAC adalah 'tough' dan agak menguji tahap kecergasan sebenar seseorang. Mungkin ada yang bertanya, 'apa perlunya kecergasan fizikal dengan kerjaya sebagai PTD?


Untuk mendapatkan pakej rujukan lengkap PTD, info peperiksaan, tips temuduga, petua PrePAC, tarikh exam online dan lain-lain maklumat penting. Sila daftarkan emel melalui borang di bawah.





Delivered by FeedBurner

PENTING: 10-15 minit kemudian, semak emel pengesahan yang dihantar kepada anda dan klik link pengesahan disertakan!


PTD adalah suatu bidang kerjaya yang penuh dengan tekanan dan mempunyai jadual kerja yang padat. Jika tidak 'fit', dengan mudah seseorang PTD menghadapi masalah kesihatan dan juga stress. Bukan itu sahaja, sebagai pegawai yang menguruskan hal ehwal berkaitan pentadbiran negara, seorang PTD seharusnya indivifu yang sihat dan seimbang dari sudut fizikal dan mental.


Masalah dalam bahasa Inggeris
Selain masalah skit otot, pecah lemak dan lenguh-lenguh badan. Keluhan kedua yang paling banyak kedengaran adalah tentang masalah ini. Masalah ini tidak boleh diambil ringan kerana ia merupakan antara faktor penentu kejayaan atau kegagalan calon di dalam ujian PAC ini.

Biasanya, masalah bahasa Inggeris ini bukanlah dari sudut teknikal (grammar, sebutan dan lain-lain) tetapi lebih kepada masalah psikologi. Anda semua adalah lepasan universiti dan mempunyai Ijazah Sarjana Muda dalam pelbagai bidang. Sudah tentu anda tahu bahasa Inggeris sedikit sebanyak. Masalah utamanya ialah kurangnya pengamalan dalam penuturan bahasa ini.

Dengan latihan berbual yang kerap, bahasa Inggeris bukanlah satu masalah besar. Cuma kesukarannya terletak pada 'pengamalan' dan 'kekerapan' itu sendiri.

No comments:

Post a Comment


Sila daftarkan emel di bawah. Ini akan membolehkan kami menghantarkan beberapa siri artikel PENTING yang membantu persediaan temuduga PTD!





Delivered by FeedBurner

Jumlah Subscriber